Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Maginfluensa.

Av Josefin - 19 april 2010 08:08

Yes indeed, det är vad vår familj har/har haft det stora nöjet att drabbas av dem senaste dagarna! Allt började i torsdags, Kent kom hem från jobb på eftermiddagen och sa att han fått springa på dass hela dagen pga att han var kass i magen.. inget mer med det tänkte jag - typiskt karlar med tanke på all skit dem stoppar i sig, tänkte väl jag ungefär. Men det blev värre och han började kräkas, jag och lillfisen höll oss på avstånd, K sov ute i vardagsrummet med en spann på golvet bredvid sig och öppen balkongdörr..


fredagen var det då min tur, hann inte mer än slå upp ögonen på morgonen innan det var dags - spydde som en räv och var kass i magen. Hela förmiddagen bestod mer eller mindre bara av att ränna på dass, Kent mådde lite bättre och Liam var som vanligt. Framåt kvällen kände jag mig okej igen och K mådde relativt bra, så först trodde vi att det var någon dålig mat vi ätit.. men icke.  


Liam vaknade natten till lördagen och hade diarré och sedan har det bara fortsatt. Kent blev dålig igen på lördagen, men efter lite blåbärssoppa m.m så var han på fötter mot kvällen. Liam verkade också bli bättre, han sov hela natten till söndagen utan diarré - och vi var på lekplatsen en stund igår med Hanna, Martin & Leo. Men mot eftermiddagen började det igen, han har bajsat ett par gånger under natten och denna morgon har vi varit vakna endast 1 timma - men ändå hunnit avverka 5 blöjor. Men det lustiga är att han är precis som vanligt - leker,skrattar,busar,äter med god aptit och dricker för fullt.. så i nuläget får vi väl bara vänta ut det. Ska ringa till BVC strax, vi skulle vara där klockan 13 för vikt & längd,men det blir till att avboka.. ingen höjdare att dra dit massa baciller!


Det blir givetvis en innedag idag, vilket är så synd, för han blir väldigt rastlös.. han är van att vara ute jättemycket om dagarna ju. Men vi får göra det bästa av situationen, jag tänkte även passa på att tvätta våra ( skamligt ) smutsiga fönster när man ändå har "utegångsförbud" - så blir det äntligen gjort. Tjingeling!

 
 
Jasas

Jasas

19 april 2010 17:17

Fy farao.. krya på er, ytterligare! Hoppas fönstrena blev najs! :)

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 4 juli 2010 22:11

Ja, vem fan orkar egentligen sitta framför en dataskärm när det är skållande hett var man än vänder sig? Så här blir det inte mycket bloggande, dagarna tillbringas utomhus och kvällarna spenderas i soffläge,haha.. inte riktigt, men då inte långt viss...

Av Josefin - 29 juni 2010 10:04

Äntligen, ÄNTLIGEN så är det sommar på riktigt - den är efterlängtad utav många skulle jag tro. Dem flesta har ju semester/sommarlov osv just under denna perioden så det är säkert uppskattat med sol och värme.. för varmt är det!   Själv är jag in...

Av Josefin - 24 juni 2010 13:04

Jajjemän, det är vad jag har.. bihåleinflammtion. Har ju varit förkyld i drygt 4 veckor nu, näsan har varit tvärtäppt och snoret allt annat än mysigt.. det är för mig ett mysterium hur en enda människa kan producera så jävla mycket snor? Hur som hels...

Av Josefin - 22 juni 2010 17:37

Som rubriken lyder.. så är Liam lika klåfingrig som alltid. Vi trodde i vår enfald att han tonat ner det lite eftersom han ( åtminstone ) slutat riva ut allt i köksskåpen och numera nästan låter Tasha ha sina matskålar + innehåll ifred. Men ack, vad ...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:27


Förresten, så har vi en ny favorit här hemma - Karlsson på Taket! Javisst, Liam älskar den filmen, han är alldelles förtrollad och sitter med munnen öppen och bara glor dem första 15 minutrarna. Sen så är han totalt koncentrerad, han skrattar när det...

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards