Alla inlägg den 26 april 2010

Av Josefin - 26 april 2010 17:21

Fy FAN för att vara ensamstående, känner jag såhär rent spontant! Jag tror att jag är trött in i varenda liten partikel i kroppen för tillfället. Hujeda mig!


Vi har haft en underbar dag tillsammans jag och mitt lilla troll, shoppat och flängt runt halva stan..han har varit en liten solstråle hela dagen - bussresorna var dagens höjdpunkt, som vanligt. Liam´s stora nöje är att flirta med alla medpassagerare och GUD NÅDE den som inte vill leka tittut eller le åt honom hela resan, då typ "harklar" han jättehögt och verkligen stirrar ut personen i fråga - ända tills han får ett leende eller någon kommentar. Ungar alltså, uppmärksamhet vet dem minsann hur man skaffar sig!


Hur som helst, så är jag och lilleman ensamma från det vi vaknat tills han ska sova och lite mer därtill. K är ju iväg med några från jobb, och det är han VÄL värd! Trots att vi är ensamma om dagarna så är jag ju van att K dyker upp runt 16.3o och då flyter saker på lite annorlunda, man kan få gå på toa ifred och göra saker utan att ha en unge hängandes i byxbenet. Men det går, alla tiders, tror den stora anledningen till min trötthet är att han inte sovit middag, endast en liten stund i vagnen när jag provade skor.. sen har vi flängt runt och han har liksom inte kommit till ro, så eventuellt blir det en tidig kväll.. you never know. Så jag har inte fått den där gyllene stunden då man slänger ner sin feta röv i soffan med en kopp kaffe och bara pustar ut.. ni vet vilken jag menar? Tänk att vara ensam varje dag, fy vad jobbigt.. fast det är väl klart en vanesak det också?


Handlat fick vi iallafall.. 2 par skor till mig och 1 par till lilleman, jättenöjd blev jag och vi kom billigt undan! Det blev även lite nya sandleksaker och så hittade jag ett skitsött litet set med kastruller,slevar,grytlappar m.m åt barn så det var jag tvungen att köpa ju. glad han blev kan ni tro, han har slamrat med dem sedan 15.3o, så att...   hahaha.Börjar ångra mitt köp, det skär snart in hjärnan.."slammer,slammer...slammer,slammer"


Besöket på BVC gick jättebra, han har gått upp och ligger i vanlig ording över sin kurva.. väger drygt 11,5 kg och är 83,5 cm lång   


Nu ska jag ladda batterierna, lite saker återstår : gå ut med vovven, köpa bindor ( för dem glömde jag givevis när vi handlade innan ), kvällsvälling,duschning och nattning.. det känns som om klockan hinner passera midnatt innan vi är klara! Jag vill bara bädda ner mig i soffan och ligga.. ligga och vara orörlig. Vi hörs!


Eva : Tack! Allt är kanon här, trött som ett as dock :) själv, hur mår DU?


Hanna : Bilder på hemmet kommer, i promise - i veckan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards