Alla inlägg den 14 april 2010

Av Josefin - 14 april 2010 20:54

Vi hade skitroligt här innan ikväll innan läggdags, skojade och lekte - Liam skrattade så att tårarna rann, bokstavligt! Det var jäkla härligt att höra och se    Tänk vad barns skratt kan förgylla hela tillvaron, finns det något mer underbart?


     


  

Av Josefin - 14 april 2010 12:46

Vi måste ju sedan ett par veckor tillbaka verkligen tänka på att låsa ytterdörren, det är väldigt väldigt viktigt! Vår son har nämligen börjat stå på tå och försöker därmed öppna dörren genom att rycka i dörrhantaget. Detta upptäcktes tack och lov i tid, innan han lyckades smita.. en dag när dörren var låst så hörde vi hur någon ryckte i dörrhandtaget, ut i hallen - och där står Liam! Bildbevis :


 

Av Josefin - 14 april 2010 12:32

NU vågar man väl iallafall säga att det är vår, utan att bli blåst på konfekten efteråt? Ni vet - " haha, IN YOUR FACE" typ - det kom snö!Solen skiner, fåglarna kvittrar.. vintestövlarna, pälsmössorna ( en liten överdrift,mendock ) med MERA är nedburet i källarförrådet, jag säger bara " vvv " - våga vägra vintern!


Gårdagen var hur lugn som helst, det kom inga fler spyor och lillfisen åt lunch osv som vanligt, dvs med god aptit och i stora mängder! Däremot sov han middag i tre timmar, från 11.3o - 14.4o, så något var det ju, ett hastigt övergående magvirus kanske? Timmarna för mig själv tog jag vara på.. satt på balkongen och läste, pimplade kaffe och bara njöt. Vädret var fantastiskt så jag hade faktiskt lite ångest över att behöva sitta inne, men eftersom jag inte var säker på om det var magsjuka eller ej kändes det onödigt med risker. Undviker gärna att han spyr ner andra barn på lekplatsen eller liknande scenarion, annars blir man den som andra föräldrar nämner som " åh nej, nu kommer dem igen" och det vore ju VÄLDIGT onödigt må jag säga! Beställde även en massa sommarkläder till hela familjen, det var REA och det gillar vi - så slutnotan landade på 600 riksdaler endast och vi fick mycket kläder!


Idag har vi tillbringat förmiddagen på lekplatsen tillsammans med Hanna & Leo, barnen har lekt, ätit sand och kastat boll. Vi kom hem för en dryg timma sedan, Liam åt lunch och somnade sedan bums - utan protester eller ens ett litet pip. Jag tror att han hann somna innan huvudet landade på kudden, faktiskt. När han vaknat och ätit mellis så tänkte jag dra med honom och vovven ut på en långrunda, jag älskar att vara ute i detta väder.. det är U N D E R B A R T !


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards