Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Fläskläppar och fredagsskräck i badrummet..

Av Josefin - 28 maj 2010 21:21

Nu är det helg igen! Och hur konstigt det än må låta så kan jag ibland sakna den där känslan av att vara ledig, ni vet när man jobbat några dagar i rad och sedan avslutar sitt skift och får den "åh - nu - är - jag - ledig - känslan" ? Så det är faktiskt med handen på hjärtat jag kan säga att det ska bli lite skönt att börja jobba igen, att få uppskatta fritid och lediga dagar mera. För tillfället så är alla dagar mer eller mindre desamma för mig, den stora skillnaden är ju dock att på helgerna har vi Kent hemma. Men man känner ju aldrig riktigt att WOW, nu är jag ledig!


Veckan den har passerat snabbt som vanligt, den har bestått av öppen förskola och lekplats - i vanlig ordning tillsammans med antingen eller både Hanna & Katarina + barn. Idag ( eller ikväll ) var det egentligen tänkt att jag skulle hem till Nici och hänga med henne, men jag kände mig totalt off med huvudvärk tidigare idag och kände pretty much inte för att göra ett skit, så vi bokar om det till en annan dag istället. Mannen kom hem tidigare idag, han skrämde bokstavligt talat skiten ut mig när jag klivit ur duschen.. där stod jag i godan ro, torkade mig och trallade ( Liam sov ) och så vänder jag mig om - och han bara står där. Jag behöver väl inte nämna att jag almost shit my pants?  Icke uppskattat, jag har inga nerver för sånt och reagerar ofta med att bli arg när jag egentligen är rädd.. Men denna gången var det väl lite halvkul.. kanske   


Hur som helst, i skrivande stund sover Liam - som för övrigt har världens fläskläpp på överläppen, den är enorm. Alltid, alltid ska han fara fram som en ångvält - klättra, krångla och inte se sig för OCH alltid flyga ner med ansiktet i marken/golvet. Jag vet inte hur många gånger den läppen fått ta stryk nu.. men men, det blir väl bara värre antar jag? Ungar!


Kent är iväg med sina kompisar och har grabbkväll, förmodligen blir det en öl eller två.. eller femton. Vi får se vilket skick han är i imorgon, haha.. själv hoppas jag på fint väder så vi kan hitta på något roligt med trollungen! Men nu mina vänner, ska jag bädda ner mig i soffan med mitt godis framför en film.. trevlig helg!

 
 
Jasas

Jasas

2 juni 2010 23:23

Vi är ganska så lika! För jag började ju jobba i mitten av juli förra sommaren och kände precis som du! Och du tänker alldeles rätt.. för den känslan av att SAKNA sitt barn är oslagbar! Att få hämta upp på dagis (Björn var ju också pappaledig och det var skönt med en mjukstart där i början) är helt underbart!

Det kommer bli kanonbra! Skönt att du känner såhär.. även fast att man har liiite ångest nånstans. Man var ju ändå hemma ett tag och hade en liten "symbios" med sitt älskade barn!

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 4 juli 2010 22:11

Ja, vem fan orkar egentligen sitta framför en dataskärm när det är skållande hett var man än vänder sig? Så här blir det inte mycket bloggande, dagarna tillbringas utomhus och kvällarna spenderas i soffläge,haha.. inte riktigt, men då inte långt viss...

Av Josefin - 29 juni 2010 10:04

Äntligen, ÄNTLIGEN så är det sommar på riktigt - den är efterlängtad utav många skulle jag tro. Dem flesta har ju semester/sommarlov osv just under denna perioden så det är säkert uppskattat med sol och värme.. för varmt är det!   Själv är jag in...

Av Josefin - 24 juni 2010 13:04

Jajjemän, det är vad jag har.. bihåleinflammtion. Har ju varit förkyld i drygt 4 veckor nu, näsan har varit tvärtäppt och snoret allt annat än mysigt.. det är för mig ett mysterium hur en enda människa kan producera så jävla mycket snor? Hur som hels...

Av Josefin - 22 juni 2010 17:37

Som rubriken lyder.. så är Liam lika klåfingrig som alltid. Vi trodde i vår enfald att han tonat ner det lite eftersom han ( åtminstone ) slutat riva ut allt i köksskåpen och numera nästan låter Tasha ha sina matskålar + innehåll ifred. Men ack, vad ...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:27


Förresten, så har vi en ny favorit här hemma - Karlsson på Taket! Javisst, Liam älskar den filmen, han är alldelles förtrollad och sitter med munnen öppen och bara glor dem första 15 minutrarna. Sen så är han totalt koncentrerad, han skrattar när det...

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards