Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Sommar, sommar. SOMMAR!

Av Josefin - 29 juni 2010 10:04

Äntligen, ÄNTLIGEN så är det sommar på riktigt - den är efterlängtad utav många skulle jag tro. Dem flesta har ju semester/sommarlov osv just under denna perioden så det är säkert uppskattat med sol och värme.. för varmt är det!


Själv är jag inne på min näst sista vecka som mammaledig, har nästa vecka ledig också - då är även Kent hemma, och sen är det dags att återvända till "verkligheten". Shit,så fort det har gått.. 1 ½ år bara sådär, och jag tyckte nyss det var runt 2 månader kvar innan jag skulle tillbaka, men nu är det inte ens 2 veckor kvar. Gulp! Men det känns så fint, överlag så känns det mer bra än dåligt.. jag ser fram emot att komma igång om dagarna, ha lite rutiner osv.


Och dagarna dem går, i rask takt.. midsommarhelgen har passerat och nu är vi snart inne i en ny månad. Jag själv blir 27 år "gammal" på fredag, det är också en grej.. vad hände med alla åren? Jag var ju "nyss" 20.. 22 ... 25? Nu är man liksom vusen, det finns ingen återvändo.. när man kommer på sig själv att använda ordet "ungdomar" om folk i 16-17-årsåldern, så vet man att det är rätt kört   


Vi har haft en bra helg iallafall, fartfylld och med strålande väder!


Midsommarafton ( fredag ) spenderade vi med Martin, Hanna & Leo.. vi grillade, fikade, barnen badade osv osv. Jättemysigt och alldelles lagom.. vädret såg lite mysko ut till en början, men mot eftermiddagen blev det fint och vi var ute hela dagen.


Midsommardagen ( lördag ) så var vi på Sibbarps Marknad med Katarina, Lie och alla barnen.. ungarna åkte karuseller och vi vandrade runt,runt. Sen drog vi oss hem mot oss, satte oss nere på gården med kaffe och kidsen fortsatte leka.. efter några timmar sa vi adjö och Liam slocknade rätt omgående när vi kommit upp.


Söndag så stack jag och Hanna ut på shoppingrunda, barnen stannade hemma med Kent & Martin. Fick massor handlat ; skor, kjol, shorts, 3 linnen, 3 tröjor, kläder åt Liam osv. Ramlade innanför dörren runt 19-tiden och han lagom säga godnatt till lilleman som låg i sin säng.. superhärlig dag, skönt att kunna komma iväg och lulla runt i affärer utan ungar som gnäller och försöker klättra ur vagnen.


Och igår var jag och Liam på stranden hela eftermiddagen, badade och solade.. underbart väder var det! Kent mötte upp oss när han slutat jobba och efter en stund gick vi hemåt allesammans..  idag ska vi iväg igen, vet dock inte om det blir stranden igen, vill inte riskera att lillfisen bränner sig, solen tar rätt hårt. Men något blir det, jag måste iallafall köpa en bikini - DET är ett måste!


Todeloo för now, nu ska jag ta huliganen här som ätit upp sin macka och kallar på mig, hörs sen!

 
 
Eva & Neo

Eva & Neo

29 juni 2010 22:18

ja det var riktigt najs, önskar att den kunde ha varit liiiiiite längre. Känner mig inte utvilad för 5 öre =(

http://www.underbaraneo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 4 juli 2010 22:11

Ja, vem fan orkar egentligen sitta framför en dataskärm när det är skållande hett var man än vänder sig? Så här blir det inte mycket bloggande, dagarna tillbringas utomhus och kvällarna spenderas i soffläge,haha.. inte riktigt, men då inte långt viss...

Av Josefin - 24 juni 2010 13:04

Jajjemän, det är vad jag har.. bihåleinflammtion. Har ju varit förkyld i drygt 4 veckor nu, näsan har varit tvärtäppt och snoret allt annat än mysigt.. det är för mig ett mysterium hur en enda människa kan producera så jävla mycket snor? Hur som hels...

Av Josefin - 22 juni 2010 17:37

Som rubriken lyder.. så är Liam lika klåfingrig som alltid. Vi trodde i vår enfald att han tonat ner det lite eftersom han ( åtminstone ) slutat riva ut allt i köksskåpen och numera nästan låter Tasha ha sina matskålar + innehåll ifred. Men ack, vad ...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:27


Förresten, så har vi en ny favorit här hemma - Karlsson på Taket! Javisst, Liam älskar den filmen, han är alldelles förtrollad och sitter med munnen öppen och bara glor dem första 15 minutrarna. Sen så är han totalt koncentrerad, han skrattar när det...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:03

Jag glömmer bort denna sidan, glömmer att den finns och glömmer att logga in. Jag såg att det snart är 14 dagar sedan jag skrev sist.. och nu - precis som så, har jag dåligt med motivation för detta, men jag lever och hör av mig då och då. Ingen...

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards