Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Jaha...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:03

Jag glömmer bort denna sidan, glömmer att den finns och glömmer att logga in. Jag såg att det snart är 14 dagar sedan jag skrev sist.. och nu - precis som så, har jag dåligt med motivation för detta, men jag lever och hör av mig då och då.


Ingen sensationellt har hunnit hända under dessa 2 veckorna, i vanlig ordning minns jag knappt vad vi gjort mer än dem senaste dagarna så för er skull ( och mitt dåliga minnes ) kan jag dra en kort resumé..


I torsdags stack jag & Liam in till stan och träffade Anneli, fikade och knallade runt - hittade lite kläder att lägga pengar på, tur va?    Jättetrevligt var det, ända tills det var dags att röra sig hemåt på eftermiddagen, jag tyckte Liam var lite konstig/hängig.. han låg liksom bara helt pladask i vagnen och andades tungt. Förstod nästan direkt att det var feber på ingång, ni vet - ingen känner sina barn bättre än en själv och man lär sig snabbt att läsa av dem och tyda alla signaler. Jovisst, väl hemma visa tempen feber så han låg utslagen resten av kvällen och vi fick i honom enbart dricka + alvedon och litem,lite välling. Natten var hemsk, han sov med mig i sängen och Kent parkerade sig i soffan för att få lite sömn då han skulle jobba dagen efter. Lilleman vaknade runt 1-tiden ( natten ) och grät hysteriskt, febern var inte speciellt hög - men han skakade och betedde sig bara märkligt. Jag blev ( såklart ) halv hysterisk och fick väcka Kent som är den mer lugna av oss.. efter alvedon, dryvck och omhändertagande av pappa så somnade vår trollunge dock om och dagen efter var han feberfri och pigg som en mört! Förmodligen var det värmen som påverkade honom så, usch.. fan så obehagligt.


Och fredagen var lugn, febern var som sagt bortflugen och han var som vanligt. Kent var iväg på kvällen, så Hanna & Leo kom hit och umgicks med mig & Liam.. vi käkade pizza, ungarna lekte,dansade och rev halva lägenheten ( i vanlig ordning ) - jättemysigt hade vi   


I lördags hade vi bjudit hem Hanna, Martin & Leo på middag, supertrevligt var det! När dem lämnat oss på kvällen bäddade jag och Kent iordning på vardagsrumsgolvet och där låg vi och glodde på film halva natten   


Och slutligen söndag, med andra ord igår - så stack jag & Hanna iväg till IKEA utan vare sig barn eller män, fantastiskt skönt! Fick shoppat lite nödvändigheter såsom taklampa till vardasgrummet, grejer till Liam, kökspall, blommor, klädhängare osv. Väl hemma igen så fick vi besök av Kent´s lillebror Björn, han tatuerade klart  K´s halvfärdiga tatuering på magen.. fy faaaaan, såg icke skönt ut!


Just nu sover lilleman, men han lär vakna närsom och då ska vi ut en sväng på lekplatsen.. vädret är kanon och det vore bara skamligt att sitta inne. Nej, mina kära vänner det var allt för denna gånge.. tjingeling!

 
 
Jasas

Jasas

21 juni 2010 22:39

Wiih, en uppdatering! :D Jag har gått in här minst en gång varje dag dessa 2 veckor.. höhö. Stalker? Nej inte det minsta! ;)

Härliga veckor ni verkar haft, förutom att Liam fick "solsting". Jobbigt då dom inte mår bra, dom små.. Men skötn att det gått över!

Jag vill också till IKEA. Blubbish.

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 4 juli 2010 22:11

Ja, vem fan orkar egentligen sitta framför en dataskärm när det är skållande hett var man än vänder sig? Så här blir det inte mycket bloggande, dagarna tillbringas utomhus och kvällarna spenderas i soffläge,haha.. inte riktigt, men då inte långt viss...

Av Josefin - 29 juni 2010 10:04

Äntligen, ÄNTLIGEN så är det sommar på riktigt - den är efterlängtad utav många skulle jag tro. Dem flesta har ju semester/sommarlov osv just under denna perioden så det är säkert uppskattat med sol och värme.. för varmt är det!   Själv är jag in...

Av Josefin - 24 juni 2010 13:04

Jajjemän, det är vad jag har.. bihåleinflammtion. Har ju varit förkyld i drygt 4 veckor nu, näsan har varit tvärtäppt och snoret allt annat än mysigt.. det är för mig ett mysterium hur en enda människa kan producera så jävla mycket snor? Hur som hels...

Av Josefin - 22 juni 2010 17:37

Som rubriken lyder.. så är Liam lika klåfingrig som alltid. Vi trodde i vår enfald att han tonat ner det lite eftersom han ( åtminstone ) slutat riva ut allt i köksskåpen och numera nästan låter Tasha ha sina matskålar + innehåll ifred. Men ack, vad ...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:27


Förresten, så har vi en ny favorit här hemma - Karlsson på Taket! Javisst, Liam älskar den filmen, han är alldelles förtrollad och sitter med munnen öppen och bara glor dem första 15 minutrarna. Sen så är han totalt koncentrerad, han skrattar när det...

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards