Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Uppdatering,uppdatering!

Av Josefin - 9 juni 2010 20:43

Jag är totalt värdelös på att uppdatera mig här, det är egentligen inte av något specifikt skäl.. jag finner bara aldrig någon riktig motivation, eller ork. Men nu sitter Kent ändå och spelar x-box, lilleman sover och jag har precis läst ut min bok.. så - jag gör ett försök. Det var drygt 2 veckor sedan jag senast klottrade ner något här och om sanningen ska fram minns jag knappt vad som hänt sedan dess?


Lekplatsen spenderade vi hela förra veckan på vill jag minnas, tills fredagen kom och Liam blev sjuk. Han hade feber och kräktes, var allmänt hängig och bara sov.. det gick dock snabbt över och på lördagen var han feberfri, men fortfarande trött.Sen var det min tur, jag har varit/är superförkyld och bara varit helt slut - spenderade i princip hela helgen på soffan med snorpapper och nässpray. Nu är jag på bättringsvägen,förkylningen sitter i - men jag är åtmisone pigg igen och känner att det finns hopp om bättre tider, haha.


Och istället är det Kent´s tur nu - han är jätteförkyld, ont i halsen och kallsvettas.. ni kan ju bara tänka er hur han gnäller   Karlar som är förkylda alltså, jag fattar inte.. det är som om dem helt plötsligt fått allt liv utsugna ur sig och blir totalt handlingsförlamade. Till råga på allt envisas han med att demonstrera för mig hur täppt han är i näsan, detta genom att i total tystnad andas/väsa ut genom näsan och så säger han " Lyssna, lyssna.."  .." HÖR du, jag kan inte ens andas genom näsan" eller den andra varianten " HÖR.. jag kan bara andas ut genom ena näsborren". Jag kan tillägga att denna shown bjuder han på minst 3 gånger per dag och det är samma visa varje gång han är förkyld. Arma, arma man - det är en tuff värld vi lever i!   


Denna veckan har vi mest kurerat oss, en ynka dag ( tror jag ? ) fick vi fint väder, vilket var igår och då spenderade vi dagen ute. Sedan har det bara regnat och regnat.. och regnat.  Men jag hoppas på fint väder till helgen, eller åtminstone nästa vecka så att man kan hitta på lite grejer.. nu är det ju trots allt sommar och den vill man spendera utomhus, inte inomhus.


Snart börjar jag jobba igen, närmare bestämt den 12 Juli - efter 1 ½ år som mammaledig. Det ska bli roligt faktiskt, jag ser fram emot det och det blir mysigt för grabbarna att få några veckor för sig själva! Men en vecka ledigt har vi tillsammans allihopa, veckan innan jag börjar jobba igen är Kent också ledig.. det är vi glada över. Sen har jag ju lediga dagar mitt i veckan + på helgerna och har korta arbetsdagar,  - så det blir hur fint som helst tror jag.   


Nu, mina vänner, ska jag försöka slita min man från sitt spel och kanske få honom att slå på en film istället.. hej så länge och ta hand om er!


Bjuder på ett par bilder på lillfisen från igår, ätandes på en glass :


     

 
 
Jasas

Jasas

9 juni 2010 23:02

Först och främst; SÅ söt Liam är. Och vilken redig liten pojke han är nu! Han är verkligen en pojke nu! Så fin.. jättefin!

OCH jaaa, Björn är täppt i näsan nu med och herre. min. gud! Det är då fan så synd om han då han är förkyld.. hahahaha! Skönt att höra att han inte är ensam om "jag kan bara andas ur en borre" osv. HAH!

Hoppas ni kan vara vid lekplatsen snart igen!!! Sooool kom fram!

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 4 juli 2010 22:11

Ja, vem fan orkar egentligen sitta framför en dataskärm när det är skållande hett var man än vänder sig? Så här blir det inte mycket bloggande, dagarna tillbringas utomhus och kvällarna spenderas i soffläge,haha.. inte riktigt, men då inte långt viss...

Av Josefin - 29 juni 2010 10:04

Äntligen, ÄNTLIGEN så är det sommar på riktigt - den är efterlängtad utav många skulle jag tro. Dem flesta har ju semester/sommarlov osv just under denna perioden så det är säkert uppskattat med sol och värme.. för varmt är det!   Själv är jag in...

Av Josefin - 24 juni 2010 13:04

Jajjemän, det är vad jag har.. bihåleinflammtion. Har ju varit förkyld i drygt 4 veckor nu, näsan har varit tvärtäppt och snoret allt annat än mysigt.. det är för mig ett mysterium hur en enda människa kan producera så jävla mycket snor? Hur som hels...

Av Josefin - 22 juni 2010 17:37

Som rubriken lyder.. så är Liam lika klåfingrig som alltid. Vi trodde i vår enfald att han tonat ner det lite eftersom han ( åtminstone ) slutat riva ut allt i köksskåpen och numera nästan låter Tasha ha sina matskålar + innehåll ifred. Men ack, vad ...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:27


Förresten, så har vi en ny favorit här hemma - Karlsson på Taket! Javisst, Liam älskar den filmen, han är alldelles förtrollad och sitter med munnen öppen och bara glor dem första 15 minutrarna. Sen så är han totalt koncentrerad, han skrattar när det...

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards