Alla inlägg den 28 april 2010

Av Josefin - 28 april 2010 14:06

Mina irritationsmoment är borta med vinden, allting löste sig och jag svävar på små moln just nu - dagen blev en fantastiskt dag med bra besked och jag är så GLAD!'


Lönen kommer nästa vecka, min chef har ringt och fxat med lönekontoret som tydligen har något nytt system bla bla bla, jag brydde mig mindre.. men pengarna kommer inom kort! Så det tackar vi för..att man får lön för mödan liksom.


Jag ringde stadsdelsförvaltningen idag och pratade med hon som är ansvarig för dagisplatser m.m och hörde hur det går.. och hon sa att hon precis satt med papprena i handen och skulle skicka väg dem. LIAM HAR FÅTT DAGISPLATS! Jag blev såååå jävla glad kan ni tro! Ringde Kent direkt..


Till råga på allt fick han dessutom plats på vårt första önskemål ( man kan ju önska plats på specifika dagis om man vill ) och vi valde 3 dagis.. varav 1:an är ett jättemysigt litet dagis med inte alltför många barn, dem har en kock så dem

lagar maten själva.. det var det som tilltalade oss mest, osv osv. Hon sa att vi hade flyt, för Liam stod först i kön till det dagiset och det var fullt.. men så fick dem besked nu att ett barn ska sluta så då fick han den platsen. Tjohoo! Så 2 Augusti börjar inskolningen    SWEET!


Idag har jag och lillfisen varit på mitt jobb och hälsat på, hade möte med min chef klockan 11.oo också - gick igenom lite inför min återkomst. Sen gick vi ner och hälsade på mina arbetskamrater, Linda kom också förbi med sin lilla Olivia som bara är 1 månad - en liten,liten sak.. Liam såg ju enorm ut bredvid henne   


Nu sover han middag och jag dricker kaffe.. ska ta och pyssla lite här hemma nu, ciao!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards