Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Är jag vuxen nu?

Av Josefin - 11 april 2010 13:46

Jag har märkt att med tiden som går så är man ibland med om små "händelser" som gör en ( ibland smärtsamt ) påmind om att man faktiskt är vuxen nu. Det hela börjar väl egentligen när man flyttar hemifrån, man lär sig bl.a pengars värde på ett helt annat sätt. Och även det där med ork,lust och prioriteringar.


Man lär sig hur jävla dyrt det faktiskt är med OST! En sån sak? Det kunde jag väl aldrig tänka mig, ost vill man ju alltid ha när man är yngre och inte vilken ost som helst - utan det godaste, och som oftast även är - den dyraste. Detta försöker ens föräldrar uppgivet förklara för sina otacksamma barn när dem är små, men det skiter man väl i, jävla snåljåpar som inte ens kan köpa hem en god ost! MEN när du flyttat och själv ska betala din ost, då var du inte lika kräsen längre va?


Sen det här med matlagning, så fort föräldern kommer innanför dörren : "vad ska vi äta idag" och den där ständiga sucken man fick med svaret "Ja,det vet jag inte" - vadå vet inte? Ska vi inte få någon mat eller? Eller ett annat alternativt svar "Korv och makaroner"... Och där dog hoppet om att få äta en god måltid och med det kom det spydiga svaret " Men åååh, det vill inte jag ha, fy fan vad tråkigt". Ännu en gång, otacksamma barn! Men nu vet du ju hur jävla trött man egentligen kan vara när det drar ihop sig mot middagstid, och även hur svårt det kan vara att ens komma på vad man ska äta - så ska man orka laga till det också? Helt plötsligt är korv & makaroner gott och en perfekt måltid!


Hur som helst, så uppstod en sån händelse igår.. Vi var på lekplatsen med Liam, hade precis kommit dit och går mot slutet av själva lekplatsen - där borden och stolarna är. Och det första jag ser är en massa cigarettfimpar på marken , och utan att hinna blinka blir jag väldigt,väldigt upprörd. 


Jag : Men fy fan vad äckligt med en massa fimpar på en LEKPLATS!


Kent : Ja, dem sitter ju här på kvällarna .. dem kör dit med sina moppar

på kvällen och så sitter dem här och snackar, röker.. ( ungdomarna )


Jag : Ja,det är typiskt snorungar! Måste dem sitta just här och röka?! DET FINNS FAKTISKT BARN SOM LEKER HÄR! Tänk så stoppar dem fimparna i munnen?


Kent -tystnad-


Några sekunder går och det bara slår mig pang boom..och jag utbrister :


- Men fy fan vilken jävla kärring jag är! Jag satt ju själv och rökte på lekplatserna när jag var yngre och fick spel på alla "surkärringar" som sa till oss hela tiden.


Kent svarar : Ja,just det..


Jag : Vad dum jag är..


- tystnad - ( Jag vet att Kent tycker jag överdriver lite )


Jag : Men jag tycker iallafall att dem kan röka nån annanstans!


Jag har alltså blivit en "sån" som klagar och gnäller, som tycker ungdomar skräpar ner och inte kan sköta sig? Jag som själv satt och bolmade på lekplatserna när jag var yngre och tyckte jag var jävla cool - och ansåg att alla som sa till oss var surkärringar eller gubbjävlar som kunde gå och dö nånstans. Men man ändras väl lite när man får barn, för helt plötsligt kretsar ens liv runt dem och inte mig eller oss. Hur det än är och hur öppensinnad jag än må vara, så vill jag inte att min son ska behöva leka bland en massa fimpar - är det så jävla mycket begärt? Är jag en surkärring då?   


Nu, flera år senare..så förstår man ju alla dem där "surkärringarna" och "gubbjävlarna" som sa till hela tiden, fimpar på en lekplats är liksom inte okej.

 
 
Ingen bild

Jeanette

11 april 2010 18:26

Hej =)
Vad kul att du ville skriva igen!
Jag tycker du skriver så bra. Varför inte skicka inlägg till tidningar? Det skulle du göra skitbra!!! Kanske en ny karriär??

KRAM syster Jeanette

 
Ingen bild

mamma

11 april 2010 19:37

Va kul att jag kan hänga med i ert liv.

Kram/ mamma/mormor

 
Eva & Neo

Eva & Neo

11 april 2010 19:42

Åååh, det är helt underbart att dem kan springa runt och gräva i sanden, kanske äta den också.. :P

Och ja, du är en kärring.. hahahah

http://www.underbaraneo.blogg.se

 
Sonne

Sonne

11 april 2010 20:52

Hahaha jag dör! BING!! Yes vuxen som du kan bli. Jag är precis likadan och jag blir chockad över mitt beteende. När jag blir gammal alltså typ pensionär kommer jag också hänga utanför kiosken och vänta på aftonbladet, sådeså!!

http://biiing.blogg.se

 
Neve

Neve

11 april 2010 22:05

Haha, så sant så sant... det var inte alls länge sen som jag sprang ut i trapphuset och skrek "Kan ni vara lite tysta, klockan är 22 och det finns faktiskt barn som sover!!!" Vilken jävla surkärring alltså ;-P

http://fulltankat.blogg.se

 
Jasas

Jasas

11 april 2010 22:37

Wiiih, du bloggar! Jag tror jag drömmer? :D

Jag tror det hör till.. att man är den där ungen (som gör saker den inte bör / får), och sen får perspektiv på livet och sådär. Det enda man kan göra som förälder är ju att uppfostra sina barn så gott man kan!

http://jasas.se

 
Ingen bild

Pappa

12 april 2010 10:08

Skrattade gott åt att du blivit "vuxen" :-)
Jag lovar, det blir antagligen värre..eller bättre....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 4 juli 2010 22:11

Ja, vem fan orkar egentligen sitta framför en dataskärm när det är skållande hett var man än vänder sig? Så här blir det inte mycket bloggande, dagarna tillbringas utomhus och kvällarna spenderas i soffläge,haha.. inte riktigt, men då inte långt viss...

Av Josefin - 29 juni 2010 10:04

Äntligen, ÄNTLIGEN så är det sommar på riktigt - den är efterlängtad utav många skulle jag tro. Dem flesta har ju semester/sommarlov osv just under denna perioden så det är säkert uppskattat med sol och värme.. för varmt är det!   Själv är jag in...

Av Josefin - 24 juni 2010 13:04

Jajjemän, det är vad jag har.. bihåleinflammtion. Har ju varit förkyld i drygt 4 veckor nu, näsan har varit tvärtäppt och snoret allt annat än mysigt.. det är för mig ett mysterium hur en enda människa kan producera så jävla mycket snor? Hur som hels...

Av Josefin - 22 juni 2010 17:37

Som rubriken lyder.. så är Liam lika klåfingrig som alltid. Vi trodde i vår enfald att han tonat ner det lite eftersom han ( åtminstone ) slutat riva ut allt i köksskåpen och numera nästan låter Tasha ha sina matskålar + innehåll ifred. Men ack, vad ...

Av Josefin - 21 juni 2010 14:27


Förresten, så har vi en ny favorit här hemma - Karlsson på Taket! Javisst, Liam älskar den filmen, han är alldelles förtrollad och sitter med munnen öppen och bara glor dem första 15 minutrarna. Sen så är han totalt koncentrerad, han skrattar när det...

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards