Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Josefin - 4 juli 2010 22:11

Ja, vem fan orkar egentligen sitta framför en dataskärm när det är skållande hett var man än vänder sig? Så här blir det inte mycket bloggande, dagarna tillbringas utomhus och kvällarna spenderas i soffläge,haha.. inte riktigt, men då inte långt vissa dagar. Men det är helt underbart med sommar, inte sant?


Kent har påbörjat sin semester ( ÄNTLIGEN ) och det känns så skönt så skönt! Roligt att kunna göra grejer tillsammans alla 3 på vardagar istället för endast helger och faktiskt otroligt skönt att vara 2 stycken hemma med en aktiv liten gosse! Det är ju en enorm skillnad på att vara två föräldrar istället för en ( uppenbar logistik,men ni hajjar poängen ) - man blir inte trött på samma sätt - trotset som ibland kan få en att vilja krypa ur sitt eget skinn, bekommer en inte lika mycket. Det underlättar enormt.. från att vara ensam med Liam från 6-17 måndag-fredag till att vara två stycken var dag helt plötsligt. Det är liksom bara.. I BELIEVE IN GOD!!!Haha, skämt åsido.. men visst fan är det skönt och den som påstår annat snackar antingen ett stort stycke skit eller så är det nå fel på era ungar, hörrni   


Hur som helst så har ni haft en suverän helg! I fredags fyllde ju damen här år och efter Kent slutat jobba kom han hemsläpandes med ett STORT paket och ett litet.. han hade köpt en ny CYKEL till mig i födelsedagspresent!!! Plus en barnsadel till Liam! Så himla fint och omtänksamt, perfekt nu när jag snart börjar jobba och super nu när det är varmt och vi har lite semester, så kan man cykla runt lite överallt dit man ska. Behöver väl knappast säga att jag blev skitglad! =)


I lördags var vi nere på Kajutan och åt middag allihop, en hamnrestaurang som ligger precis vid vattnet här var vi bor.. vid småbåtshamnen ungefär. Skitgod mat var det utan tvekan, vi valde att gå ut då istället för fredagen eftersom K inte var hemma förrän strax innan 18 och det kändes bara onödigt att släpa ut lilleman då. Senare på kvällen stack jag iväg till Lilla Torg och drack öl med Anneli - svalkande, gott och jätteskoj var det, tack för en mysig kväll snäckan!


Idag har vi varit lite överallt, bl.a köpt cykelhjälm till Liam och lite annat behövligt ( ointressanta datasaker bl.a ) ..snubblade även över en läcker Mp3-spelare som mitt hjärta köpte åt mig, ännu en toppensak att ha när det är dags att cykla till jobb osv. Sen köpte vi en uppblåsbar pool åt lilleman som vi invigde så fort vi kom hem i eftermiddags, som han NJÖT! Plaskade och tjoade som aldrig förr, en evighet befann han sig där och var så glad så.. utan tvekan vårt bästa köp denna sommar!


Jaha ja, nu har vi en vecka ledigt tillsammans framför oss och sedan börjar Josefin jobba och det ser jag verkligen fram emot! Ska bli skönt som fan att komma igång och ännu nöjdare är jag över att jag gått ner i arbetstid så det blir många dagar med tider som 7-12, 8-13, 9-14, 14-20 osv osv - så man kommer ju fortfarande ha ett liv utanför jobb så att säga och lite mer ork än vad man kanske haft annars.Vilket passar mig perfekt.. vill helst inte jobba alltför långa dagar när Liam är så liten. Det ska liksom inte bara vara dagis,jobb,dagis,jobb,dagis,jobb..


Nu har jag babblat färdigt för idag, ska hålla kväll en lite stund till innan sängen kallar.. imorgon blir det förmodligen sol och bad för vår del! Hej så länge!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Josefin heter jag som skriver om vardagliga ting - livet som mamma,sambo,kvinna - you name it! Bor i Malmö tillsammans med världens bästa Kent och vår son Liam som är född den 8 mars 2009.Här finns även hunden Tasha som är 5 år.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards